sobota, 1 października 2016

Jak uszyć koszyk z materiału? 



Dzisiaj postanowiłam pokazać Wam jak uszyć koszyk z materiału,

Koszyki to fajna przydatna rzecz i można je wykorzystać do różnych rzeczy. 




















Do uszycia takiego koszyczka potrzebujemy 

1. materiał na wewnętrzną część koszka 40x40 cm
2. materiał na zewnętrzną część koszyka 40x40 cm
3. usztywnienie (próbowałam dawać zwykłą flizelinę i było za mało dodałam również sztywnik, było ok, a ten koszyczek uszyłam z grubszą ociepliną ) 40x40
4. sznurek lub wstążka  (można samemu zrobić z materiału sznureczki) do wiązania dł. 25 cm 
5. aplikacja









Na materiał wewnętrzny i zewnętrzny naklejamy fizelinę 






Na materiał wewnętrzny naszywamy wybraną aplikację:





Następnie przypinamy sznureczki lub wstążki, które będą służyły do związania koszyka.
Sznureczki zabezpieczamy szpilkami aby podczas szycia się nie przesunęły. Odległość od rogu materiału można sobie samemu ustalić. Jeśli chcemy mniejszy koszyk z wyższymi bokami przypinamy sznureczki dalej od rogu jeśli chcemy niższe boki przypinamy bliżej rogu.  

U mnie była to odległość 8 cm. 



Przykładamy prawą stroną materiał który będzie materiałem zewnętrznym, a następnie przypinamy usztywnienie,lub coś co spowoduje że koszyczek nie będzie zbyt miękki i zachowa swój kształt. 








Zabezpieczamy dobrze szpikami aby nic się nie przesunęło. Pamiętamy o wewnętrznych sznurkach, wstążkach. 





Następnie przeszywamy 1,5 cm od brzegu pozostawiając otwór do przewrócenia koszyka na prawą stronę. 






Usuwamy wszystkie szpilki pamiętając o tych w środku,  które przytrzymywały nasze wstążki. 
Zanim przewrócimy koszyk na prawą stronę odcinamy nadmiar ocieplenia i przycinamy nadmiar materiału w rogach żeby materiał po przewróceniu nie byłą zbyt gruby w rogach i ładnie się układał.






 Następnie przewracamy koszyk na prawą stronę i obszywamy wkoło blisko brzegu zamykając jednocześnie otwór. 







Następnie odmierzamy dokładnie i rysujemy linie które wyznaczą nam miejsce zgięcia boków.Linie powinny biec od miejsca wszycia wstążki z jednej strony do drugiej. Na moim zdjęciu niestety nie widać linii bo narysowałam je kredą żeby łatwo można było się ich pozbyć.










Pozostaje koszyk przeprasować i zawiązać wstążki  gotowe. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz